loading...

وب نت - کسب و کار اینترنتی

گوگل با معرفی عناصر گرافیکی و تعاملی در نتایج جستجوی خود ، در هر دو دسک تاپ و دستگاه های تلفن همراه ، به تدریج از قطعه های پیوندی ساده آبی فاصله می گیرد.

یکی از این عناصر قطعه های غنی است و در این پست همه چیزهایی را که باید در مورد قطعه های غنی بدانید باید یاد بگیرید.

به طور خاص ، شما یاد خواهید گرفت:

  • قطعه های غنی چیست؟
  • چرا قطعه های غنی برای سئو مهم هستند؟
  • بهترین روشها در مورد چگونگی گرفتن قطعه های ثروتمند

گوگل با معرفی عناصر گرافیکی و تعاملی در نتایج جستجوی خود ، در هر دو دسک تاپ و دستگاه های تلفن همراه ، به تدریج از قطعه های پیوندی ساده آبی فاصله می گیرد.

یکی از این عناصر قطعه های غنی است و در این پست همه چیزهایی را که باید در مورد قطعه های غنی بدانید باید یاد بگیرید.

به طور خاص ، شما یاد خواهید گرفت:

  • قطعه های غنی چیست؟
  • چرا قطعه های غنی برای سئو مهم هستند؟
  • بهترین روشها در مورد چگونگی گرفتن قطعه های ثروتمند

قطعه های غنی چیست؟

قطعه های ثروتمند یا نتایج غنی که در بعضی مواقع نامیده می شوند ، نسخه پیشرفته ای از یک جستجوی عادی است که معمولاً شامل عناصر گرافیکی مانند تصاویر ، ستاره های مرور و سایر پیشرفت های تصویری است.

Google Rich Card
نمونه ای از Google Snippet Rich در نتایج جستجو

  • دوره کامل SEO
  • تبدیل به یک متخصص سئو شوید
  • ترافیک خود را در 60 روز یا کمتر افزایش دهید
  • مورد اعتماد بیش از 3000 دانشجو است

قطعه غنی فقط در یکی از ویژگی های نتایج جستجوی Google موجود . سایر ویژگی های جستجو عبارتند از:

پیشرفتها - برای مثال نشان دادن کادر جستجو در وب سایت در نتایج Google.

کارت های نمودار دانش - آنها جزئیات بیشتری را برای یک موضوع یا مارک های شناخته شده نشان می دهند.

مثال نمودار دانش Google
مثال نمودار دانش Google

قطعه های برجسته - در بالای نتایج نشان داده می شود و معمولاً پاسخ مستقیم به یک سوال یا پرس و جو می دهد. این شامل متن و تصاویر است.

این راهنما را برای دستورالعمل های مرحله به مرحله در مورد نحوه دریافت قطعه دارای ویژگی برجسته Google بخوانید .

نمونه ای از Snippet ویژه Google
نمونه ای از Snippet ویژه Google

نتیجه OneBox - ابزاری را مستقیماً در نتایج جستجو نشان می دهد. به عنوان مثال ، در هنگام درخواست سؤال از زمان ، ترجمه و مربوط به ارز.

نتایج غنی و نتایج جستجو غنی شده

نتایج جستجو غنی شده قطعه های غنی از تعامل هستند. آنها همان ویژگی های یک قطعه ثروتمند را دارند اما به کاربران امکان می دهند بدون خروج از صفحه جستجوی Google ، با یک قطعه ارتباط برقرار کنند.

نمونه بارز قطعه جدید ارسال شغل است که به کاربران امکان می دهد فیلترهایی مانند مکان یا عنوان شغلی را اعمال کنند تا دقیقاً شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

نمونه ای از قطعه جستجو غنی شده
نمونه ای از قطعه جستجو غنی شده

چرا قطعه های غنی گوگل برای SEO مهم هستند؟

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود قطعه های غنی گوگل برای SEO بسیار مهم شوند.

CTR ارگانیک بالاتر

مورد اول CTR ارگانیک بالاتری است (کلیک کنید از طریق نرخ) که به بازدیدهای بیشتر از وب سایت شما ترجمه می شود.

Google قبل از معرفی یک ویژگی جستجوی جدید ، چندین آزمایش را انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که این چیزی است که کاربران می خواهند و نتایج غنی از نظر مثبت توسط کاربران پذیرفته شده است.

بگذارید وب سایت شما در نتایج جستجو بدرخشد

مورد دوم این است که قطعه های ثروتمند در SERPS متمایز هستند و وب سایت هایی که قطعه ثروتمندی ندارند ثروت کمتری برای کلیک دارند.

اگر رقبای شما قبلاً قطعه های غنی را پیاده سازی کرده اند ، در واقع هیچ گزینه ای ندارید.

به عنوان مثال ، به لیست های زیر نگاه کنید ، کدام قطعه را کلیک نمی کنید؟

وب سایتهای دارای کارتهای غنی در نتایج جستجوی Google
وب سایتهای دارای کارتهای غنی در نتایج جستجوی Google

وب سایت خود را برای سایر ویژگی های جستجوی Google آماده کنید

سرانجام ، با تهیه وب سایت خود برای قطعه های غنی ، آن را با موتورهای جستجو دوستانه تر می کنید و این باعث می شود تغییرات رتبه بندی شما برای جستجوی صوتی و سایر ویژگی های Google (دستیار Google ، Google Maps) که به طرحواره ها و داده های ساخت یافته متکی هستند ، افزایش دهد.

بهترین روش ها در مورد چگونگی گرفتن قطعه های ثروتمند

حالا که متقاعد شده اید که گرفتن یک قطعه ثروتمند راهی برای رفتن است ، بگذارید ببینیم چگونه می توانید آن را بگیرید.

وب سایت شما برای واجد شرایط بودن قطعه ثروتمند باید داده های ساختار را در HTML خود پیاده سازی کند.

بدون داده های ساختاری ، نمایش دادن وب سایت شما با نتایج غنی برای Google بسیار دشوار خواهد بود.

البته لازم به ذکر است که حتی اگر داده های ساختاری هم داشته باشید ، هیچ تضمینی برای نشان دادن کارت غنی وجود ندارد.

طرحواره و داده های ساختاری چیست؟

طرحواره ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا معنای محتوا را درک کنند. همه موتورهای جستجوگر اصلی با مجموعه ای از استانداردهای رایج (به نام طرحواره) موافقت کرده اند که به مدیران وب اجازه می دهد بخش هایی از محتوای خود را برای خزنده های موتور جستجو توصیف کنند. این کار با اضافه کردن برچسب های از پیش تعریف شده (داده های ساختاری) که موتورهای جستجو می فهمند انجام می شود.

برای اطلاعات بیشتر و دستورالعمل های مرحله به مرحله بخوانید: نشانه گذاری طرحواره چیست ؟

علاوه بر پیاده سازی داده های ساختاری ، عوامل دیگری نیز نقش دارند:

  • جستجوی جستجو برای یک قطعه ثروتمند مناسب است. Google قطعه های غنی را برای همه نمایش داده ها نشان نمی دهد. این بستگی به آنچه کاربر جستجو می کند ، مکان و دستگاه آن است.
  • داده های ساختاری باید دقیق باشند. اگر سعی می کنید با تهیه داده های ساختاری که به درستی محتوای صفحه را نشان نمی دهد ، Google را فریب دهید ، به یک پنالتی Google دست خواهید یافت.
  • اجرای صحیح. کد شما باید با الزامات مشخص شده توسط Google مطابقت داشته باشد.
  • صفحه شما باید به دستورالعمل های Google Webmaster رعایت شود. Google قطعه هایی را برای وب سایت هایی که اسپم یا قابل اعتماد نیستند نشان نمی دهد.
  • برخی از ویژگی ها فقط برای صفحات AMP قابل اجرا هستند.

چگونه یک قطعه ثروتمند به دست آوریم

مرحله 1: نوع قطعه مناسب را انتخاب کنید

اولین قدم این است که از لیست انواع پشتیبانی شده بروید و انتخاب کنید کدام یک (ها) دقیقا محتوای شما را نشان دهند.

Google در حال حاضر از انواع زیر پشتیبانی می کند:

  • مقاله
  • کتاب
  • خرده نان
  • چرخ فلک
  • تماس با شرکت
  • دوره
  • نقد و بررسی
  • مجموعه داده
  • امتیاز کل کارفرمایان
  • رویداد
  • بررسی واقعیت
  • آگهی استخدام
  • پخش زنده
  • تجارت محلی
  • لوگو
  • اقدامات رسانه ای
  • اشتغال
  • تولید - محصول
  • صفحه پرسش و پاسخ
  • دستور آشپزی
  • بررسی Snippet
  • پیوندهای سایت SearchBox
  • مشخصات اجتماعی
  • قابل صحبت است

بینگ از این نوع پشتیبانی می کند:

  • پودرهای سوخاری
  • تجارت و سازمانها
  • مناسبت ها
  • مردم
  • محصولات و پیشنهادات
  • دستور پخت
  • بررسی ها
  • بررسی (جمع)
  • ClainReview (با بررسی واقعیت)

کدام ویژگی ها برای وب سایت من بهترین هستند؟

این بستگی به محتوای شما دارد. انواع مختلفی وجود دارد که برای همه وب سایتها مانند نان سوخاری ، تصاویر ، سازمان یا شخص ، مقالات مناسب هستند ، اما علاوه بر آن ، بستگی به محتوای شما دارد.

Google دستورالعمل هایی را برای استفاده از ویژگی های جستجو ارائه می دهد .

ویژگی های جستجو برای هر نوع محتوا
ویژگی های جستجوی موجود در هر نوع محتوا

مرحله 2: مشخصات مربوط به هر نوع را دریافت کنید

در مرحله بعدی ، به صفحه گالری جستجو مراجعه کرده و الزامات مربوط به انواع انتخاب شده خود را مطالعه کنید.

بررسی کنید که کدام قسمت ها اجباری هستند و مطمئن شوید که این موارد در کد شما گنجانده شده است.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید برای یک دوره کارت ثروتمند دریافت کنید ، باید نام و توضیحات را برچسب گذاری کنید و به صورت اختیاری ارائه دهنده دوره را همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است ، برچسب گذاری کنید.

نمونه ای از مورد نیاز داده های ساختاری
نمونه ای از نیازهای داده های ساختاری شده برای طرحواره درسی

مرحله 3: اسکریپت خود را بنویسید

توصیه ها را دنبال کنید و اسکریپت خود را با استفاده از قالب JSON-LD بنویسید. اگرچه هر دو Google و Bing از قالبهای مختلفی پشتیبانی می کنند ، فرمت پیشنهادی از JSON-LD استفاده می کند.

برای ایجاد کد لازم می توانید از codelab داده های ساخت یافته یا ابزارهای کمک کننده در نشانه گذاری داده های ساخت یافته استفاده کنید.

همچنین می توانید این راهنما را برای دستورالعمل های مرحله به مرحله بخوانید .

در اینجا مثالی از چگونگی ظاهر یک فیلمنامه آورده شده است.

نمونه ای از اسکریپت JSON-LD
نمونه ای از اسکریپت JSON-LD

مرحله 4: کد خود را تست کنید

پس از آماده شدن اسکریپت ، مرحله بعدی آزمایش اجرای خود با ابزار تست داده ساختاری است .

ابزار تست داده های ساختاری
ابزار تست داده های ساختاری

همچنین می توانید از ابزار تست نتایج غنی Google استفاده کنید ، که از ابزار تست داده های ساخت یافته ، دوستی بیشتری دارد.

مرحله 5: اسکریپت ها را به وب سایت خود اضافه کنید

در مرحله بعد ، باید اسکریپت را کپی کرده و آن را به بخش

صفحه HTML خود اضافه کنید.

نکته مهم: شما فقط باید داده های ساختاری شده را به صفحات مرتبط اضافه کنید و نه به کلیه صفحات سایت. به عنوان مثال ، اگر داده های ساختاری برای دستور العمل ها دارید ، باید آن را به صفحاتی که دارای دستور العمل هستند اضافه کنید نه به وبلاگ یا صفحات دیگر.

نکته 1: برای جلوگیری از تغییر هر صفحه به صورت دستی ، می توانید یک توسعه دهنده استخدام کنید تا اسکریپت را با کد اضافه کنید تا به صورت خودکار برای صفحات شما ایجاد شود.

نکته 2: بسته به بستر شما ، ابزارهایی وجود دارند که می توانند بدون نیاز به انجام تمام تست های دستی در بالا ، تولید داده های ساختاری مورد نیاز را به صورت خودکار انجام دهند.

به عنوان مثال ، اگر در WordPress هستید ، می توانید از افزونه Yoast SEO برای انواع زیر استفاده کنید: صفحه وب ، سازمان ، شخص ، مقاله ، تصویر ، ویدیو (نسخه Premium) ، SEO محلی (از طریق افزونه محلی SEO).

اگر از Woocommerce استفاده می کنید ، به طور خودکار داده های ساختاری را برای محصولات اضافه می کند.

صرف نظر از روش انتخابی خود ، همیشه از ابزار تست داده های ساخت یافته استفاده کنید تا مطمئن شوید که اجرای شما صحیح است.

مرحله ششم: کنترل خطای کنسول جستجوی Google

یکی از راه های نظارت بر عملکرد قطعه های غنی و همچنین عیب یابی هرگونه خطا ، از طریق کنسول جستجوی Google است.

گزارش های ظاهر شده را جستجو کنید

وارد کنسول جستجوی Google شوید و تحت PERFORMANCE بر روی SEARCH encam کلیک کنید.

روی SEARCH APPEARANCE و سپس نتایج RICH کلیک کنید.

سپس روی PAGES کلیک کنید تا ببینید کدام یک از صفحات شما به عنوان کارتهای ثروتمند در نتایج نشان داده می شوند. همچنین می توانید تعداد کلیک های شما ، برداشت ها و سایر اطلاعات مفید را ببینید.

گزارش ظاهر شدن جستجو
گزارش جلسات جستجو در کنسول جستجوی Google

گزارش های پیشرفته

برای عیب یابی خطاهای داده ساختاری می توانید از گزارش های پیشرفت استفاده کنید.

به کنسول جستجوی Google وارد شوید و یکی از گزارشهای زیر ENHANCEMENTS را کلیک کنید.

گزارش پیشرفت ها
گزارش پیشرفتها در کنسول جستجوی Google

ابزار بازرسی URL

همچنین می توانید با استفاده از ابزار بازرسی URL ، صفحه ای را برای خطاهای داده ساختاری آزمایش کنید.

ابزار بازرسی URL

یادگیری اصلی

قطعه های ثروتمند یا کارت های Rich به تدریج جایگزین قطعه های سنتی "پیوند آبی ساده" می شوند که در نتایج جستجوی Google از آنها استفاده می کنیم.

آنها حاوی عناصر گرافیکی هستند و این باعث جذابیت بیشتر کاربران می شود و کلیک های بیشتری را دریافت می کنند که به معنی ترافیک بیشتر به وب سایت شما است.

اگر می خواهید وب سایت شما برای یک قطعه ثروتمند واجد شرایط باشد ، باید داده های ساختاری را پیاده سازی کنید.

فرایند ساده است ، نوع مناسب را انتخاب کنید ، اسکریپت را بنویسید ، کدهای خود را با ابزار آزمایش تست کنید و آن را به وب سایت خود اضافه کنید.

Google به طور مداوم در تلاش است تا نتایج جستجوی خود را بهبود بخشد و نتایج غنی یکی از ویژگی هایی است که آنها به شدت سرمایه گذاری کرده اند.

نیما رضایی بازدید : 120 دوشنبه 10 شهريور 1399 زمان : 18:18
ارسال نظر برای این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 126
  • بازدید سال : 1369
  • بازدید کلی : 5088
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی