دو معیار پرکاربرد در آنالیتیک گوگل نمایش صفحه و نمای صفحه منحصر به فرد است . هر دو توسط بازاریابان دیجیتالی برای اندازه گیری عملکرد یک وب سایت یا صفحه وب در مدت زمانی معین استفاده می شوند.
بسیاری از افراد به طور عمدی یا غیر عمد ، بازدید صفحه را با تعداد کاربران وب سایت اشتباه می گیرند.
تعداد بازدیدهای صفحه با تعداد کاربران منحصر به فرد بازدید کننده از یک وب سایت مطابقت ندارد. همانطور که در زیر می بینید ، نمای صفحه تعداد کل بارها و بارهای مجدد در همان صفحه است ، از همان کاربر در یک جلسه کاربر واحد.
این بدان معناست که ارائه متریک نمای صفحه به عنوان تعداد کل بازدیدهایی که یک وب سایت برای مدت معینی دریافت کرده اشتباه است.
مقدار بازدید از صفحه همیشه بیشتر از تعداد بازدید کنندگان سایت منحصر به فرد خواهد بود.
دو معیار پرکاربرد در آنالیتیک گوگل نمایش صفحه و نمای صفحه منحصر به فرد است . هر دو توسط بازاریابان دیجیتالی برای اندازه گیری عملکرد یک وب سایت یا صفحه وب در مدت زمانی معین استفاده می شوند. بسیاری از افراد به طور عمدی یا غیر عمد ، بازدید صفحه را با تعداد کاربران وب سایت اشتباه می گیرند. تعداد بازدیدهای صفحه با تعداد کاربران منحصر به فرد بازدید کننده از یک وب سایت مطابقت ندارد. همانطور که در زیر می بینید ، نمای صفحه تعداد کل بارها و بارهای مجدد در همان صفحه است ، از همان کاربر در یک جلسه کاربر واحد. این بدان معناست که ارائه متریک نمای صفحه به عنوان تعداد کل بازدیدهایی که یک وب سایت برای مدت معینی دریافت کرده اشتباه است. مقدار بازدید از صفحه همیشه بیشتر از تعداد بازدید کنندگان سایت منحصر به فرد خواهد بود. در این پست ، همه چیزهایی را که باید در مورد بازدید صفحه Google Analytics بدانید ، از جمله می آموزید: متریک نمای صفحه در Google Analytics تعداد کل صفحات مشاهده شده برای یک دوره زمانی خاص را نشان می دهد. نمای صفحه نمای صفحه ای است که توسط Google Analytics ردیابی می شود. یک بازدید می تواند بار اولیه یک صفحه ، بارگیری مجدد یا تجدید نظر در صفحه باشد. این تعریف رسمی است که توسط Google Analytics ارائه شده است: وقتی یک صفحه وب در یک مرورگر بارگیری می شود (یا بارگذاری مجدد می شود) ، این به عنوان یک صفحه نمایش واحد حساب می شود. در اینجا مثالی برای درک نحوه محاسبه نمای صفحه و نمای صفحه آورده شده است. در سناریوی فوق ، Google Analytics 3 جلسه برای صفحه و 4 بازدید صفحه را برای جلسه جان نشان می دهد. 'نمای صفحه منحصر به فرد' تعداد جلسات یک صفحه خاص را حداقل یک بار مشاهده می کند. در سناریوی فوق ، تعداد کل بازدیدهای صفحه منحصر به فرد برای صفحه A 1 است. به عبارت ساده ، متریک مشاهده صفحات منحصر به فرد نشان می دهد که چند کاربر منحصر به فرد از یک صفحه خاص بازدید کرده اند ، در حالی که متریک مشاهده صفحه تعداد کل دفعات مشاهده یک صفحه را نشان می دهد (می تواند شامل چندین نمایش از همان جلسه کاربر) باشد. نحوه مشاهده نمای صفحه در Google Analytics بیایید ببینیم که چگونه می توان به نمای صفحه در گزارش های Google Analytics نگاه کرد. به گزارش مخاطب> نمای کلی بروید. جدول مانند نمونه زیر را مشاهده خواهید کرد. نگاهی دقیق تر به USERS ، SESSION ، صفحات / SESSION و PAGEVIEWS بیندازید. کاربران 2009 در سال 2009 2114 جلسه (بازدید از سایت) را آغاز کردند و در هر جلسه آنها به طور متوسط 1.35 صفحه بازدید کردند که نتیجه آن 2863 بازدید صفحه بود. بنابراین ، در این مثال تعداد واقعی بازدید کنندگان بی نظیر در سال 2009 بوده و نه 2863 (پیج بازدید). اشتباه است بگوییم که این وب سایت 2863 کاربر را به خود اختصاص داده است. نحوه مشاهده نمای صفحه منحصر به فرد در Google Analytics به گزارش محتوا SITE بروید (در بخش BEHAVIOR> SITE CONTENT> همه صفحات وجود دارد). این شماره ها را مشاهده خواهید کرد: توجه کنید که UNIQUE PAGE VIEWS کمتر از PAGEVIEWS است. این امر به این دلیل است که ممکن است یک کاربر واحد بیش از یک بار در طول یک جلسه به یک صفحه خاص مراجعه کرده باشد. صفحه بازدیدها به خودی خود یک معیار مهم است ، اما هنگامی که با داده های دیگر ترکیب می شود ، می تواند به شما در درک بیشتر درباره وب سایت و رفتار بازدید کنندگان کمک کند. در اینجا چند مثال آورده شده است: یک بخش ایجاد کنید تا نمای صفحه خود را بین دسک تاپ و موبایل تقسیم کنید. در حالی که در گزارش AUDIENCE> OVERVIEW ، روی + اضافه کردن SEGMENTS و SELECT MOBILE TRAFFIC کلیک کنید. این به شما نشان می دهد که تعداد بازدیدهای صفحه از تلفن همراه در مقایسه با تعداد کل بازدیدهای صفحه را نشان می دهد. چه تعداد کاربر بیش از 3 صفحه بازدید ایجاد کرده است همچنین می توانید یک قدم جلوتر بروید و یک بخش سفارشی ایجاد کنید و ببینید که درصد شما کاربران قبل از عزیمت 3 یا بیشتر بازدید صفحه ایجاد کرده اند. اگر تازه وارد Google Analytics هستید ، این 3 راهنما را بخوانید تا در مورد چگونگی استفاده از گزارش های Google Analytics برای بهبود وب سایت خود ، ایده بهتری کسب کنید. به عنوان یک قانون کلی ، هرچه تعداد بازدیدهای صفحه بیشتر شود ، بهتر می شود. اما ، این نباید با محبوبیت صفحه اشتباه گرفته شود. اگر بار دیگر در همان جلسه بارگیری مجدد و دوباره انجام شود ، ممکن است کاربران در صفحه بارگیری نمایند. به عنوان مثال ، اگر صفحه ای با لیستی از پیوندها به سایر صفحات در وب سایت خود دارید ، ممکن است آن صفحه تعداد بازدیدهای بیشتری نسبت به سایر صفحات داشته باشد زیرا کاربران ممکن است برای بازدید از یکی از لینک های داخلی کلیک کرده و سپس به صفحه برگردند. بازدید بعدی و غیره یک معیار دقیق تر در این مورد ، نمای صفحه منحصر به فرد است. این یک تصویر بهتری در مورد تعداد کاربران UNIQUE از صفحه خاص به شما می دهد. اگر از طرف دیگر ، می خواهید قبل از عزیمت چند صفحه از کاربران (منحصر به فرد) بازدید کنید ، باید روی متریک PAGES / SESSION متمرکز شوید.
نمای صفحه در Google Analytics چیست؟
چه چیزی به عنوان یک صفحه مشاهده می شود؟
بازدیدهای صفحه
(صفحه A)تعداد بازدیدهای صفحه
(جلسه کاربر)
جان از صفحه A بازدید می کند
1
1
جان صفحه A را بارگیری مجدد می کند
1
2
جان از صفحه A از صفحه A بازدید می کند
0
3
جان از صفحه A از صفحه B بازدید می کند
1
4
جمع
3
4
نمایش صفحه منحصر به فرد چیست؟
نحوه ترکیب Pageviews با سایر معیارها برای گزارشهای عملی تر
یادگیری اصلی