loading...

وب نت - کسب و کار اینترنتی

این که آیا شغل شما از روش های سنتی برای تعیین بودجه بازاریابی استفاده می کند ، روندهای فعلی را دنبال می کند یا فرمول سفارشی خود را بر اساس نیازهای خاص تنظیم می کند ، احتمال زیادی وجود دارد که هر سال بیشتر از آن به بازاریابی دیجیتال اختصاص یابد.

در حقیقت ، تحقیقات جدید ما نشان داد که 98٪ از رهبران بازاریابی معتقدند بازاریابی دیجیتال برای موفقیت سازمان آنها مهم است ، زیرا 90٪ انتظار دارند بودجه بازاریابی دیجیتال خود را تا سال 2020 افزایش دهند.

بسته به عواملی از قبیل نوع کسب و کار ، اندازه و صنعت ، مبلغ دلاری واقعی بودجه بازاریابی دیجیتال شما متفاوت خواهد بود ، اما می توانید از نکات و تکنیک های بهینه سازی هزینه ها یاد بگیرید.

در این مقاله ، ما 8 نکته مفید در مورد چگونگی بهینه سازی بودجه بازاریابی دیجیتال شرکت خود برای دستیابی به نتایجی که اهداف تجاری را برآورده می کنند ، ارائه می دهیم.

این که آیا شغل شما از روش های سنتی برای تعیین بودجه بازاریابی استفاده می کند ، روندهای فعلی را دنبال می کند یا فرمول سفارشی خود را بر اساس نیازهای خاص تنظیم می کند ، احتمال زیادی وجود دارد که هر سال بیشتر از آن به بازاریابی دیجیتال اختصاص یابد.

در حقیقت ، تحقیقات جدید ما نشان داد که 98٪ از رهبران بازاریابی معتقدند بازاریابی دیجیتال برای موفقیت سازمان آنها مهم است ، زیرا 90٪ انتظار دارند بودجه بازاریابی دیجیتال خود را تا سال 2020 افزایش دهند.

بسته به عواملی از قبیل نوع کسب و کار ، اندازه و صنعت ، مبلغ دلاری واقعی بودجه بازاریابی دیجیتال شما متفاوت خواهد بود ، اما می توانید از نکات و تکنیک های بهینه سازی هزینه ها یاد بگیرید.

در این مقاله ، ما 8 نکته مفید در مورد چگونگی بهینه سازی بودجه بازاریابی دیجیتال شرکت خود برای دستیابی به نتایجی که اهداف تجاری را برآورده می کنند ، ارائه می دهیم.

1) تعیین کنید چه چیزی تحت چتر بازاریابی دیجیتال قرار می گیرد

اگر می خواهید بودجه خود را بهینه کنید ، باید بدانید کدام عناصر "بازاریابی دیجیتال" در نظر گرفته می شوند و کدام یک نیستند. برای بسیاری از شرکت ها ، اگر آنلاین باشد ، بازاریابی دیجیتال محسوب می شود ، اما ممکن است هر فعالیت یا خدماتی زیر چتر بازاریابی قرار نگیرد.

با تصمیم گیری درباره اینکه چه چیزی شامل می شود و چه چیزی نیست ، می توانید روی سیستم عامل های مناسب تمرکز کنید. برخی از فعالیت هایی که باید در نظر گرفت عبارتند از:

سئو (بهینه سازی موتور جستجو) - ممکن است برخی از بازاریابان ارشد سئو یا ترافیک ارگانیک را یک فعالیت بازاریابی در نظر نگیرند ، اما وقتی نوبت به ایجاد ترافیک و تولید آگهی های واجد شرایط می رسد ، این یک ابزار ارزشمند است.

رسانه های اجتماعی - افرادی که در بازار هدف شما هستند احتمالاً سیستم عامل های مکرر مانند فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر و LinkedIn را دارند و social در حال تبدیل شدن به یک منبع عظیم چشم انداز واجد شرایط برای بسیاری از شرکت ها است.

PPC (تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک) - این در مورد بازاریابی آنلاین معمولاً به عنوان یک استاندارد طلایی در نظر گرفته می شود ، زیرا شما فقط وقتی شخصی روی تبلیغ شما کلیک می کند هزینه پرداخت می کنید و می توانید براساس آمارهای محدود جمعیتی هدف را در نظر بگیرید.

کمپین های ایمیل (بازاریابی درونی ) - نوع "کشیدن" به جای "فشار" استراتژی و ایمیل ها همچنان یک روش ارزشمند برای بازاریابی آنلاین برای مردم است.

نمایش دیجیتال (تبلیغات بنری ، ویدئویی آنلاین و غیره) - بنرهای تبلیغاتی مدرن سرزده و هدفمند نیستند و ویدئوها به عنوان موج بازاریابی در آینده ظاهر می شوند.

ایجاد محتوا از جمله صفحات وب سایت و پست های وبلاگ - وقتی به بودجه بازاریابی خود فکر می کنید آسان است که از ایجاد محتوا غافل شوید ، اما این یک بخش مهم از تصویر کلی است.

2) بدانید مخاطب هدف شما کجا زمان آنلاین را می گذراند

برای بهینه سازی بودجه بازاریابی دیجیتال ، اولین قدم این است که بدانید مشتری ها و مشتری های شما چه وقت را به صورت آنلاین می گذرانند. به این ترتیب می توانید منابع خود را در مکان های مناسب هدایت کرده و بازده هزینه های خود را به حداکثر برسانید. نتایج این نوع تحقیقات اغلب بسیاری از بازاریابان را غافلگیر می کند ، زیرا آنها فرض هایی راجع به اینکه مشتری ایده آل آنها به صورت آنلاین فعال است ، دارند.

به عنوان مثال ، اگر شرکت شما مقدار زیادی از بودجه بازاریابی دیجیتال را در LinkedIn قرار دهد ، فقط برای یادگیری درصد بی رویه از مشتریان شما بیشتر وقت خود را در فیس بوک می گذرانند ، این یک استفاده کارآمد از بازاریابی دلار نیست. با استفاده از تجزیه و تحلیل و معیارهای پیشرفته ، تیم بازاریابی دیجیتال شما می تواند ردیابی کند که مخاطب هدف شما چه زمانی را سپری می کند ، چه مدت طول می کشد و چه عواملی باعث ترک آنها می شود. البته ، برای جمع آوری این اطلاعات ، ایجاد شخصیت از مشتری ایده آل خود نیز ضروری است ، بنابراین می دانید که به دنبال چه چیزی هستید.

اگر بودجه بازاریابی دیجیتال دارید ، باید شخصیت های خریدار نیز برای کار داشته باشید. اما ، اگر به هر دلیلی چنین اتفاقی نیفتاده است ، شخصیت های دقیق مشتری یا مشتری ایده آل خود را ایجاد کنید که شامل سن ، جنسیت ، عنوان شغلی ، درآمد ، زندگی خانوادگی ، سرگرمی ها ، علایق و سایر موارد مرتبط باشد.

3) چندین کانال را تست کنید

بازاریابی دیجیتال می تواند فعالیت متغیری باشد و آنچه برای یک بازاریاب مفید است ممکن است همیشه برای شخص دیگری مفید نباشد.

در اوایل مراحل بودجه بندی ، شرکت شما باید شاخص های عملکرد کلیدی (KPI) را ایجاد کند و با آزمایش در چندین کانال و مقایسه عملکرد با KPI ، درک بهتری از کارایی و عدم کارایی خواهید یافت. ممکن است دریابید که در یک کانال نسبت به بقیه کانال ها به میزان قابل توجهی نرخ تبدیل بیشتری دارید یا هزینه شما برای هر تبدیل در یک کانال کمی کمتر یا بیشتر است.

آزمایش در چندین کانال به شما امکان می دهد از فرصت ها استفاده کرده و از مناطقی که در آنها نتایج ارزشمندی کسب نمی کنید ، اجتناب کنید. در این مرحله ، می توانید بودجه بازاریابی دیجیتال خود را با تمرکز بر روی کانال هایی که بالاترین میزان بازگشت سرمایه را ارائه می دهند ، بهینه کنید. به احتمال زیاد ، بسته به صنعت شما ، قانون 80/20 می تواند اعمال شود یا حتی ممکن است 90/10 باشد.

4) بازاریابی از طریق کانال

بازاریابی مجدد فعالیتی است که به راحتی قابل لغزش است ، اما همچنین فعالیتی است که می تواند بازده خوبی برای حداقل سرمایه گذاری فراهم کند. برای کسانی که نمی دانند ، بازاریابی مجدد یا هدف گذاری مجدد به شما امکان می دهد تبلیغاتی را به وب گردی هایی که از سایت شما بازدید کرده اند یا روی یکی از تبلیغات شما کلیک کرده اند اما تبدیل نکرده اند ، نشان دهید. آنها قبلاً علاقه نشان داده اند و اکنون تبلیغات شما با گشت و گذار در سایت ها و سیستم عامل های دیگر نشان داده می شود.

در گذشته ، بازاریابی مجدد بازدید کنندگان وب را از کانال های مختلف دنبال نمی کرد. اما با بازاریابی بین کانال ، کسی می تواند بر روی تبلیغات Google کلیک کرده و سپس تبلیغات پیگیری شده را در Twitter یا Facebook مشاهده کند. سازمان شما می تواند با دادن فرصت های دوم و سوم به چشم اندازها برای تعامل با نام تجاری شما پس از تماس اولیه ، بودجه را بهینه کند. و مانند هر تبلیغ PPC ، تنها در صورت کلیک بر روی تبلیغ ، هزینه پرداخت خواهید کرد.

5) روند باقی ماندن در رقابت را بررسی کنید

تحقیق در مورد آنچه دیگر بازاریابان سطح بالا در صنعت شما انجام می دهند به شما کمک می کند ایده بهترین روش ها برای بهینه سازی بودجه بازاریابی دیجیتال خود را ارائه دهید.

در یک نظرسنجی از مدیران ارشد بازاریابی و CMO ، 66٪ انتظار دارند که رقابت برای مشتریان طی سال آینده بیشتر شود و انتظار دارند بودجه بازاریابی آنلاین آنها را افزایش دهند.

این بدان معنا نیست که شما باید دقیقاً مسابقه را دنبال کنید ، اما برقراری ارتباط با آنچه رقبا در اینترنت انجام می دهند ، ایده بهتری به شما می دهد که برای ادامه رقابت باید مکان را تنظیم کنید. اگر آنها سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده اند یا شما می خواهید آن را از آنها بگیرید ، یادگیری محل تخصیص دلار بازاریابی دیجیتال و نحوه بهینه سازی بودجه خود به بهینه سازی بودجه شما کمک می کند.

این تحقیق همچنین اشاره کرد که بسیاری از بازاریاب ها در فاکتورگیری هزینه های مرتبط با بازاریابی دیجیتال به بودجه خود مهارت خاصی ندارند. هزینه های اضافه شده مانند نرم افزار ، ابزار بازاریابی آنلاین ، ابزار تجزیه و تحلیل و آموزش کارکنان در روش های جدید ، همه باید در تعیین بودجه و برنامه کلی دیجیتال لحاظ شود.

6) مجدداً در صورت نیاز اختصاص دهید

ممکن است بسیاری از بازاریابان تخصیص و بهینه سازی را موارد جداگانه ای بدانند ، اما در دنیای دیجیتال ، یک عنصر اصلی برای بهینه سازی بودجه بازاریابی شما ، امکان تغییر مکان مجدد با تغییر شرایط است.

به همین دلیل ، داشتن درجه خاصی از انعطاف پذیری در بودجه بندی منطقی است. از آنجا که نتایج اغلب بلافاصله مشاهده می شوند ، بنابراین اگر یک استراتژی خاص ناکارآمد باشد ، می توانید از فرصت هایی که خود را نشان می دهند استفاده کرده و یا ضرر و زیان خود را کاهش دهید.

7) به طور مداوم آزمایش و اصلاح کنید

به طور مداوم آزمایش و اصلاح کنید

بهینه سازی یک فرآیند مداوم است ، خصوصاً وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال می شود. با وجود ابزارهای زیادی که برای آزمایش و اندازه گیری در دسترس است ، مهم است که نتایج آزمایش را حفظ کنید حتی پس از اینکه در کانال های خاصی تصمیم گرفتید تا تلاش خود را متمرکز کنید.

حتی کوچکترین تغییرات در یک کمپین نیز می تواند نتایج بسیار متفاوت داشته باشد. به عنوان مثال ، یک کمپین ایمیل می تواند ROI مطلوبی را تولید کند و سپس یک سوئیچ ساده در دنباله ایمیل یا نوع موضوعی متفاوت ممکن است آن را حتی بیشتر تقویت کند.

اگر هدف این است که همیشه بیشترین سود را از دلار بازاریابی دیجیتال خود ببرید ، پس تیم بازاریابی شما باید به اصلاح کمپین ها در همه سیستم عامل ها و آزمایش ایده ها ، استراتژی ها و مفاهیم جدید ادامه دهد.

در بیشتر اوقات ، تغییر جزئی در یک کمپین منجر به هزینه بیشتر نخواهد شد ، بنابراین اگر بازدهی سرمایه گذاری بیشتری نسبت به قبل داشته باشد ، در نتیجه شما بودجه بازاریابی خود را با نتایج بهتر بهینه کرده اید.

8) اطمینان حاصل کنید که فروش و بازاریابی با هم تراز شده اند

از آنجا که بهینه سازی نتایج دیجیتال به شما کمک می کند تا بودجه خود را به حداکثر برسانید ، ضروری است که بخشهای بازاریابی و فروش برای تحقق اهداف خود با هم کار کنند.

با بسیاری از ابتکارات بازاریابی آنلاین ، هیچ تماس مستقیمی با یکی از اعضای تیم فروش وجود ندارد و خریدها به صورت آنلاین انجام می شود. اما اگر قیف فروش شما شامل تیم فروش است ، باید این محصولات تراز شوند تا سرنخ ها را به مشتری های پرداخت کننده تبدیل کنید. فقط با یک تلاش مشترک است که فروش و بازاریابی می تواند یک واحد منسجم را تشکیل دهد و نتایج مورد نیاز خود را بدست آورد.

متغیرهای زیادی در هنگام تنظیم و بهینه سازی بودجه بازاریابی دیجیتال سازمان شما بازی می کنند و متغیرها می توانند به سرعت و بدون هشدار تغییر کنند.

با استفاده از این 8 استراتژی می توانید اطمینان حاصل کنید که بودجه شما در سیستم عامل هایی که نتیجه می گیرند بیشتر استفاده می شود.

نیما رضایی بازدید : 214 دوشنبه 17 شهريور 1399 زمان : 14:37
ارسال نظر برای این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 70
  • بازدید سال : 258
  • بازدید کلی : 10275
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی